Bilkent Üniversitesi Cyberpark

Bilkent Üniversitesi Cyberparkı'nda düzenlenen ''Oyun Ciddi İştir-Mobil/Sosyal Dijital Oyun Fikri Yarışması''na katılan genç beyinler, milyarlarca doları bulan bilgisayar oyunu pazarından pay kapmak için sektöre oyun geliştirecek.

Cyberpark, Bilkent Üniversitesi Üniversite-Sanayi İşbirliği Uygulama ve Araştırma Merkezi (USİM) ve 2 dk Casual Game Company ortaklığında organize edilen yarışma sonuçlandı.

Yarışmada, katılımcılar mobil ve sosyal ağ ortamlarında geliştirilebilecek dijital oyunlar üzerine ilgili projelerini www.oyunciddiisttir.com adresinden sundular.


Bilkent Cyberpark, USİM ve 2dk'nın yanı sıra Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Araştırma ve Geliştirme Genel Müdürlüğü'nün üst düzey temsilcilerinden oluşan jüri, katılan 18 değişik fikri, özgünlük, eğlenceli ve kolay oynanabilirlik, mobil ortamların veya sosyal ağların imkanlarının en iyi ve yaratıcı şekilde uygulanması ve ticarileşme potansiyeli açılarından değerlendirdi.

''GELECEĞİN OYUNLARINI GELİŞTİRECEKLER''
Mobil ve sosyal ağ platform olmak üzere iki kategoride gerçekleşen yarışmada, mobil oyun kategorisinde ''Artillery'' adlı oyunlarıyla Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencileri Berke Atmaca ve Mert Utku Tunç birinci seçildi.

Oyun, verilen topu parkurun sonundaki bitiş noktasına ulaştırarak bölümü tamamlamayı amaçlıyor. Oyuncu, parkuru kendine verilen sınırlı yollarla cihazın dokunmatik özelliğini kullanarak çizimler yapabiliyor.

Sosyal platform kategorisinde ise ''Airport Operations'' isimli oyunu ile Endüstri Mühendisliği öğrencisi Alptuğ Kurt birinci seçildi. Havaalanı işletmesi üzerine kurulu olan oyun, havaalanı işletmeciliği ve kişilerarası iletişim ağının etkin olduğu rekabete dayanıyor.

Bilgisayar Mühendisliği bölümü öğrencilerinden Levent Gökçin ve Yağız Salon'un ''Fancy Rings'' adlı oyunu ise mobil kategoride mansiyon aldı. Oyunun temel amacı, belli bir miktar topa sahip olan oyuncunun bu topları fırlatarak, ekrandaki tüm çemberleri ve diğer engellere takılmadan en az top kaybıyla geçmesiyle sonlanıyor.

Yarışmanın birincileri Ukrayna'da düzenlenecek Dijital Oyun Fuarı'na katılım, mansiyon sahipleri ise ipad kazandı. Tüm ödül sahipleri, oyunlarının ticarileşmesini takiben elde edilecek gelirden pay almaya hak kazanarak, ticari dünyayla buluşma fırsatını elde ettiler.

''GENÇ GİRİŞİMCİLERDE TIKANMA YAŞANIYOR''
USİM Başkanı Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu, Türkiye'de girişimcilik ruhunun son yıllarda canlandığına işaret ederek, ancak genç girişimcilerin ürün geliştirme noktasında tıkanma yaşadığını belirtti.

Düzenlenen yarışmanın geliştirilecek fikirlerin ürüne dönüştürülmesi noktasında genç girişimcilere büyük destek sağlayacağına işaret eden Sabuncuoğlu, ''Yarışmaya katılan öğrencilerimiz, bir dönem oyun oynuyorlardı. Şimdi ise oyun geliştirecek genç girişimciler noktasına geldiler. Buradaki en kritik nokta fikir üretmek'' dedi.